De mogelijke overstap van de 24-jarige spits Romano Postema naar de Noorse landskampioen Viking FK is voorlopig van de baan. Hoewel Viking FK interesse had in de speler, zijn er nog geen overeenkomsten bereikt tussen de clubs wat betreft de transfersom.
Onderhandeling mislukt door transferbedrag
Erik Nevland, technisch directeur van Viking FK, toonde zich bereid een bedrag van zes à zeven ton te betalen voor Postema. Met mogelijke bonussen zou de totale vergoeding zelfs kunnen oplopen tot ongeveer een miljoen euro. Ondanks dit bod is FC Groningen niet akkoord gegaan, wat de transfer voorlopig blokkeert. De exacte reden voor het afwijzen van het bod blijft onbekend, maar het speelt waarschijnlijk mee dat Groningen meer waarde hecht aan de spits.
Wat betekent dit voor Romano Postema?
Vooralsnog blijft Postema dus speler van FC Groningen en zal hij zijn huidige club voorlopig niet verlaten. Dit soort situaties zijn niet ongebruikelijk in het voetbal, waar beide partijen moeten zoeken naar een voor hen acceptabel bod en voorwaarden. Voor spelers betekent dit soms een teleurstelling, maar ook de mogelijkheid om zich te blijven ontwikkelen bij hun huidige club.
- Viking FK bood 600.000 tot 700.000 euro
- Met bonussen kon het bod oplopen tot 1 miljoen euro
- FC Groningen is het bod niet eens
- Transfer is daardoor voorlopig niet rond
Of de transfer in de toekomst alsnog doorgaat, is op dit moment onzeker. Vaak worden onderhandelingen later heropend of komen er nieuwe aanbiedingen. Spelers en clubs moeten dan opnieuw afwegen wat de beste keuze is. Tot die tijd blijft Postema aan FC Groningen verbonden en zal hij daar beschikbaar zijn voor wedstrijden.













